søndag 30. januar 2011

Persongalleri for Tanzania2011

Jeg innrømmer det. Jeg har evakuert meg selv ned på Doubletree Hilton Oysterbay Hotel. Ikke fordi det er så grusomt på UDSM - tvert i mot, jeg stortrives på universitetet. Men resten av gjengen har vært på weekendtur på South Beaches, overnatta i telt og feira bursdagen til Nora (gjengens tyske innslag), og jeg har vært stuck aleine i Dar. Og nei- det er ikke det at jeg ikke er kul nok eller at Nora ikke liker meg. Det var et meget bevisst valg etter en uke med en liten infeksjon i kroppen. Mens gjengen har nytt strandlivet med sol, hav og kald pils, har jeg nytt air condition, gratis internett og kaffe latte (Og ja, jeg har gjort lekser - sjokksjokksjokk at jeg er nerdnerdnerd).

Siste uka har altså ikke vært spesielt begivenhetsrik for meg, så derfor kan jeg heller fortelle dere om noen av personene som har sneket seg inn i livene våre her nede.

Den kule gjengen: Består av fem finner (Katarina, Salla, Outi, Juhani og Katja), Matt fra Canada og Nora fra Tyskland. De er like awesome som oss.

De amerikansk guttene: Tre hyggelige typer som er veldig amerikanske, men meget likelig.

De amerikanske jentene (inkludert en gutt): Vi synes vel de er en smule surmulende og selvsentrerte (og jeg er rimelig sikker på at følelsen er gjensidig). Vi kommer ikke helt overens. Let us leave it at that.

Queenmarion: Sigrid sin herlige roomie. Queenmarion har den fantastiske egenskapen at hun gjør alle rundt seg glad, og når hun ler, smiler alle innenfor hørevidde.

Den kinesiske nabojenta: Mistenker at denne frøkna bruker litt for mye vann av det vi sparer opp in case of vannmangel. Mistenker også at hu ikke helt ser problematikken og at engelsken hennes er såpass dårlig at hu ikke skjønner det vi prøver å si til henne. Uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Den kinesiske gutten: Jeg vet ikke hva han heter. Jeg vet han er fra Kina, nettopp hadde bursdag og jeg har aldri satt mer pris på en person jeg ikke kan navnet på. Han får meg ALLTID til å smile.

Warden 1: Også kjent som Mama Jane. Utrolig snill dame, med skjønne unger. Hun selger hjemmelaga mat til studentene for en billig penge.

Warden 2: Navn ukjent, men engelsken er ikke helt på topp. Tror det er derfor han alltid tror vi har mista nøkkelen vår, når faktum er at han fikk nøkkelen hos oss så han kunne fikse låsen på døra vår.

David: Vår faste taxisjåfør. Han tjener nok meget godt på oss, men han er skjønn (og han er villig til å ta overvekt), og jeg ser for meg at han har fem små barn hjemme og derfor trenger pengene. Jeg har diskutert korrupsjon, forskjeller mellom Norge og Tanzania, fyllekjøring og mye mer med David. Og han har lova å ta oss med til et bryllup før vi reiser hjem. Han er min favorittsjaffis.

Det var alt for denne gang, jeg har en date med lobbyen på Hilton Hotel. OhYeah

Klem fra AylaDaylaDing

3 kommentarer:

  1. Gud, som æ misunner dæ Ayla! Især nu som dem æ gikk i klasse med også har fløyet ut i verden. Praksis i afrika va jo lissom det som gjorde at æ søkte. Høres ut som du trives, eller tar æ feil?
    Håper det stemmer iallefall. Kos dåkker masse! ;)

    SvarSlett
  2. Stortrives Antonette!
    Det e virkelig herlig, anbefales å reise hit, bare for å reise omså, æ kan vise deg rundt ;)

    Va inne på bloggen din og, du virker som om du koser dæ i Italia, vi e nu heldig som får reise rundt i den store verda :D

    SvarSlett
  3. Vet du, en dag skal æ også reise til Afrika. Kan tenke mæ det e litt av en opplevelse!

    Trives helt fantastiskt her, og vet ikke om æ vil flytte tilbake engang.. Kjempeheldige e vi, som har muligheten til å gjøre akkurat det vi vil!!

    God helg!

    SvarSlett