torsdag 10. februar 2011

Børshda!




Ah, for en herlig dag å ha bursdag på da gitt! Ble vekt med bursdagssang, og så fikk jeg blåse ut et telys. Jippi! Ayla og Sigrid hadde vært noen luringer og planlagt dagen uten at jeg har fått med meg noen ting. Vi dro til Hilton Doubletree Hotel for å spise frokost, og det var rett og slett DEN BESTE FROKOSTEN NOEN SINNE. Mr Hilton knows how to please a lady. Etter omelett, bacon, pølse, yoghurt, frukt, vaffel og sjokoladecroissant (mih!) dro vi til Norwegian Church Aid. Viktig med balanse i livet vettu. Besøkte en organisasjon som heter GNRC, og de driver med debatter, forum, kunst og kultur, og mange andre prosjekter for barn. Skal få jobbe frivillig der en dag eller to i uka, og det blir sjukt kult. I kveld skal vi ut å spise på kinarestaurant, bare for å gjøre dagen komplett. Tusen takk for alle hilsener, dere er søtere enn amerikanske marshmellows! Minst. <3

Ellers har ting roet seg ned på campus. Må bare beklage all bekymring vi skapte for våre kjære foreldre, det var ikke så ille som det kunne virke som. Det var bare litt skummelt når man ikke skjønner språket, og heller ikke får noe som helst info fra de som liksom skal passe på oss her. Vi har lært, neste gang skal vi ikke si noe før det hele er over. Neida. Kan ikke si vi hadde det så veldig ille da, fikk bo gratis hjemme hos lederen for Norwegian Church Aid her, og hyggeligere folk skal du lete lenge etter! Vi fikk hjemmelaga grønnsakssuppe, sjokoladekake, norsk pålegg, vin (svært så mye mat det ble nå da!), og soverom med arcondition (!!) Satt temperaturen på 21 grader og la oss under dyna. Guuud kor godt.


Siden sist:

-Sigrid har tråkka i en apebæsj (eller banan??)
-Jon Harald stjal tilbake sin egen pengbok fra en frekkas på Dalla'en
-Jon Harald fikk 14 bokser snus, gratis
-Maren, Ayla og Sigrid har hengt på Hilton Doubletree i tusen timer (sånn ca, gratis nett!)

Til slutt vil jeg fortelle om en fin dialog jeg og Jon Harald hadde her om dagen. Jeg hadde vært på Mwenge og kjøpt meg gul haremsbukse, og spurte en smule retorisk
M: E ikke dette den fresheste buksa du noen gang har sett!?
J.H: Jo, du ser ut som en papaya!
Et kompliment nesten på høyde med han som sa «I love your fat face!» Takk for deeet....

Savna dåkker!
-Maren

2 kommentarer:

  1. <3 Så bra at du har hatt en super dag (og at det har roa sæ, det va ikke bare foreldra som blei bekymra... ;) )

    SvarSlett
  2. Blir i godt humør av å lese dine skrifter, Maren. I kveld har jeg vært ute i 10 kuldegrader og måka snø. Hyggelig syssel, det og.

    SvarSlett