mandag 7. mars 2011

"Du lovte meg en ring fra Zanzibar.."




We're back, nå enda en nyanse brunere!
Torsdag dro jeg, Sigrid og Ayla sammen med Raymond til en organisasjon som heter Dogodogo. De driver et senter der gategutter får opplæring i lesing og skriving, i tillegg til jobbrettet opplæring som snekring, sying, carpentry og film. Filmopplæringa er det faktisk ei norsk dame som driver, og hun hadde besøk av tre norske mediastudenter som var der for å hjelpe til. Alltid like trivelig å møte fedrelandsvenner. Vi ble vist rundt på området, hilste på mange av de som bodde der, og fikk se en fantastisk danseoppvisning som fikk meg til å skjemmes over at jeg noen gang har bevegd meg ut på et dansegulv. De guttene hadde vunnet dansefeber/so you think you can dance/skal vi danse/landskappleiken ANYTIME. Uansett er det en helt fantastisk organinsasjon, som gjør mye for mange. Om du vil lære mer om dem, gå til http://www.dogodogocentre.org

Så kommer vi til helga dere, HELGA (som i weekend, ikke jentenavnet. Om noen lurte) Siden vi fikk permit C på(Oppholdstillatelse i Tanzania, wuhu!) torsdag tenkte vi, hvorfor ikke dra en tur til Zanzibar? Vi kunne ikke komme på en eneste grunn til ikke å dra, så jentetur til Zanzibar var ganske raskt et faktum. Fredag hang vi rundt i Stone Town, møtte Audun fra Bodø, røyka en særdeles dårlig vannpipe, spiste kinamat til den store gullmedaljen, og hadde det generelt helt ok +. Apropos gull, jeg kan ikke beskrive hvordan det smerter meg at jeg ikke fikk sett Johaug og Nordtug gå femmila. Dæveeeeeeen. Takk gud for NRK nett-tv, neste gang vi drar på Hilton er det ingen tvil om hva jeg skal bruke gratis nett til! Hvor var vi. Jo. På kvelden dro vi til Kendwa, also known as paradis. Jeg sier som Sigrid, fy for dæven så fint det var! Kan ikke beskrives med ord. (Men bildene kan kanskje gi en liten indikasjon) Har du litt tid og mye penger til overs, DRA DIT. Ingen tvil om at jeg og bodøjentene mine skal dit i påska! Gleed dåkker. Lørdag lå vi som noen slakt på stranda hele dagen, leste litt pensum og bada når det ble for varmt. Igjen, helt ok +. Etterhvert kom Salla, Katariina og Alika dit også, for på kvelden var det Full Moon Party. Høres en smule suspekt ut, men det var veeldig god stemning. 90-talls hit'er på rekke og rad, masse folk og billig øl. Eneste negative var at veska til Ayla ble stjelt, med hennes og min mobil og pengbok oppi, i tillegg til romnøkkelen. Etter litt styr skjønte vi at det ikke var noe vi kunne gjøre, så da bestemte vi oss for å fortsette festen. En av de bedre avgjørelsene vi har tatt, synes jeg. Søndag måtte vi desverre dra tilbake til Dar og skola, selv om vi var skjønt enige om at det beste hadde vært å ha ferie hele tiden. Oh well, på torsdag reiser jeg og Ayla til Kenya i ti dager, så uka blir ikke så veldig ille.
Og forresten; Ayla har bursdag i morgen, hint hint!
Og forresten; Vi har fortsatt samme nummer, selv om vi har nye telefoner. Hurra for det.

5 kommentarer:

  1. Ja, nu blei vi ikke misunnelig i det hele tatt. Heldigvis. Kan du bli med som guide om noen år? :) Hilsen søstra di

    SvarSlett
  2. Vet ikke helt om æ gidd å dra tilbake, siden det e det nydeligste stedet æ noen gang har vært på. Kan vel bli med hvis du absolutt må dit. :) Hilsen søstra DI.

    SvarSlett
  3. Haha, æ gleeeeda mæ! (Flott at du ungikk misforståelsa anngående Helga! ;) )

    SvarSlett
  4. Fyy Flaate, jenter!
    Jeg orker snart ikke å se flere bilder av hvor forferdelig dere har det. *spy*

    Hvorfor gikk jeg ikke bare ett år til med Afrika-svada i stedet for Sonans-svada og ble med på tur??! Hadde kommet like langt. Sukk sukk sukk. Je vil rese åt dekk og sole mej.

    hugz Kærro

    SvarSlett
  5. p.s.
    Elsker bildet av Sigrid <3

    SvarSlett