lørdag 26. mars 2011

Kenya

Det er alltid like kjipt å begynne på skolen igjen etter ferie, selv i Afrika. De siste ti dagene har jeg og Ayla vært i Kenya, på besøk hos onkelen og tanta mi. Det var rimelig herlig, bare hør: Varmt vann i dusjen! Dyne! Mat som ikke er frityrstekt! Mamma! Pappa! Freia påskeegg!!! Hva mer kan man ønske seg? Dagene brukte vi til å henge med familien, slappe av, gjøre litt skolearbeid og spise på den Libanesiske restauranten til onkelen min. Ellers var vi ute på byen et par ganger sammen med søskenbarnet mitt, og det var en meget morsom opplevelse. Etter å ha sett fantastiske Marsha riste på rompa som en gud, spurte jeg om ikke hun kunne gi oss et crash course. Det kunne hun selvfølgelig, selv om det viste seg at det tok litt tid å løse opp stive, norske hofter. Men, etter et par (trefirefemseks) øl ble vi veeldig flinke, og minst like gode som de andre. Jeg var støl i mange dager etterpå.

På onsdagen var vi i Kisumu og besøkte fadderbarnet til Ayla. En helt fantastisk opplevelse, så fantastisk at den får et eget blogginnlegg. Siste helga dro vi til Lake Naivasha, et nydelig område en time utenfor Nairobi. Her bodde vi et svært luksushus i et svært luksusområde. Virkelig en annen verden. Likevel var det utrolig deilig å være der et par dager, spesielt siden det ble litt kaldt på kveldene, og man kunne legge seg under ei varm dyne mens det regnet utenfor. Nesten som å være i Norge jo! På tilbaketuren til Nairobi så vi giraffer, sebra, gaselle, vortesvin og aper. Det er på tidspunkt som når det rusler en giraffamilie forbi at det virkelig går opp for meg at vi bor i Afrika. Sjuke greier. Som avslutning på ferien hadde jeg og Ayla sjokoladeorgie bakerst i flyet (Den hadde jo bare smeltet i Dar, hallo.) Nå blir det noen intensive uker med skolearbeid fremover, og så er det plutselig påske og besøk! At vi begynner eksamener rett etter påske gidder jeg ikke tenke på akkurat nå. Skippertaksmetoden har da alltid vært min favoritt, ingen vits å endre på det.
Ps: Nå skulle jeg egentlig springe på forelesning, men så fikk jeg denne meldingen fra professoren. «I am not sure but I think people feel still the holiday mood» Love it!
Maren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar