onsdag 11. mai 2011

Snart ferdig



Eksamensuka er noe dritt, uansett hvor i verden man er. I skrivende stund er jeg ferdig med tre av fire eksamener, og begynner å bli LITT lei. Heldigvis er det over på fredag, skal bli godt med 4-5 måneder med sommerferie. Ahh..

Siden sist har Ayla forsvart Norges ære under Nordic Sports Day, og Norge vant selfølgelig i fotball både på gutte- og jentesiden. På kvelden var det middag og fest på Thai Village, med sykt mange nordmenn. Veldig rart. Vi måtte bare dra videre til et annet utested, takla ikke at alle skjønte hva vi sa! Neida. I går var vi å spiste på Addis in Dar, en SJUKT bra etiopisk restaurant, for å feire at amerikanske Jennifer fylte 21 år. Hurra for det!
Siden det er eksamenstid har vi selfølgelig også
*Vært alt for mye på byen
*Spist alt for mye sjokolade
*Lest alt annet enn pensum
*Vært alt for mye på kino
*Lastet ned alt for mange filmer
*Klagd over at vi MÅ lese til eksamen
*Lest litt til eksamen
Det er en litt annen standard på eksamenenenene her i Dar. På tirdag hadde vi eksamen i African Philosophy, og da satt vi rundt skrivebordet til foreleseren, på kontoret hans. Classy. Og i dag skulle jeg egentlig ha eksamen fra 9 til 11, men fem over 8 får jeg beskjed om at den vist begynte klokka 8 istedetfor. Awesome!




På søndag flytter jeg ut av rom 793, floor 7, block E, hall 3, og setter meg på bussen til Moshi. Skal jobbe frivillig på et barnehjem i 3 uker, og jeg grugleder meg VELDIG. wwww.foot2afrika.com, folkens! Jon Harald drar nedover mot Sør-Afrika, igjennom Zambia, Mosambique osv, mens Ayla og Sigrid blir igjen i Dar. De skal reise litt rundt i Tanzania, men det kan de få blogge om selv. Nå når eksamenene er ferdig har de sikkert tid til å oppdatere bloggen hveer dag. True story. Men kulest av alt, fra 8.-22.juni har vi leid bil i Sør-Afrika, og skal bruke to uker på å road trip'e der nede. Kor kult ekke det. Gleder meg som en unge!
Og forresten, nå har vi ikke hatt vann siden lørdag, selv om det ser sånn her ut ihvertfall en gang per dag. Æ skjønna ikke.





















Suss, Maren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar