mandag 4. april 2011

You might have a big house and fancy car, but we have Zanzibar!



Det fine med å bo i Dar es Salaam er at Zanzibar bare er en liten båttur unna. Derfor tok jeg og Maren båten over for å tilbringe en langhelg på den herlige øya. Første dagene ble tilbragt i Stone Town. Vi var nemlig invitert til min gamle Gecko-vertsfamilie. Det var fantastisk hyggelig å treffe dada zangu (mine "søstre") og mama yangu (min "mor"). Det var herlig å banke på døra i Gizenga street igjen og komme inn i stua hvor jeg og Hannah bodde i tre uker. Alt var som før, annet enn fargen på veggen, og hele huset lukta minner og good times.

Lørdan ditcha jeg Maren i Stone Town og stakk til Kendwa med diverse finner og amerikanere, to dance the night away. Her ble det desverre ikke (eller ikke) tatt noen bilder, men skal gi noen stikkord, så kan dere tegne deres eget bilde:
Sol, strand, sand mellom tærne, pizza, øl, vin, Konyagi (The spirit of the nation), midnattsbad, dans, nattmat, volleyball og fotball - i kjole.

Søndag var vi tilbake i Dar, noen mer slitne enn andre.

Må også nevne at Sigrid var syk, og ble derfor igjen i Dar. Pole sana.

Nå venter en helvetesuke med fire prøver, et essay og diverse readings. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar